Gruppetime beskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger:

Røde timer:

Effektiv kondisjon og styrke trening. Røde timer passer for alle som er i god form. Høy intensitet. Husk det er 2 - to - timer avmeldingsfrist om du ikke kan møte til booket gruppetime !

Gule timer:

Gule timer passer for alle ! Passer bra for deg som ikke har trent før og deg som er litt trent. Gode kondisjons- og styrke timer som gir en herlig treningsopplevelse. Husk det er 2 - to - timer avmeldingsfrist om du ikke kan møte til booket gruppetime !

Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene her. Blå timer er enkle og gir bra treningseffekt. Disse timene passer også for deg som har trent en stund. Husk det er 2 - to - timer avmeldingsfrist om du ikke kan møte til booket gruppetime !

Grønne timer:

Effektiv styrke og kondisjonstrening på sirkelapprater i egen sone i treningsstudio - appartene har luftmotstand og krever ingen innstillinger av apparatene. Grønne timer passer for alle. Husk det er 2 - to - timer avmeldingsfrist om du ikke kan møte til booket gruppetime !

Hvite/Lilla timer:

Hvite/Lilla: Dette er trening for kropp og sjel. Oppvarming, styrke, bevegelighet, avspenning, kroppskontroll og indre fokus. Timen er for alle ! Husk det er 2 - to - timer avmeldingsfrist om du ikke kan møte til booket gruppetime !



Sykkel: Nivåer og farger:

Rød timer:

Enkel og hard kondisjonstrening. Røde timer passer for deg som er godt trent. Høy intensitet.

 

Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, og vask sykkel etter bruk. Løsne setet etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen ″Sikkerhet″.

Vi tilbyr watt test og maxpulstester.

Gule timer:

Passer for alle, også deg som ikke har trent før. Si i fra til instruktør om du er ny.

 

Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, og vask sykkel etter bruk. Løsne setet etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen ″Sikkerhet″.

Vi tilbyr watt test og maxpulstester.

Blå timer:

Intensitet og treningseffekt som får deg iform ! Timene passer de som har trent litt.

Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, og vask sykkel etter bruk. Løsne setet etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen ″Sikkerhet″.

Vi tilbyr watt test og maxpulstester.



Sal: Gruppetime beskrivelse

Hiit 40 min

Hiit 40 min:

Er en intensiv og effektiv intervalltime med enkle øvelser for hele kroppen. HIIT er en treningsform som går ut på å kjøre X antall intervaller med en tidslengde alt fra 10 til 90 sekunder.

Korte intensive intervaller der du kan få enten utholdenhetsbaserte intervaller, styrkeintervaller eller en kombinasjon av disse. Vi starter med en kort oppvarming. Passer for deg som har trent noe tidligere. Velkommen !

Step it up

Step it up 55:

Effektiv styrke- og kondisjonstime på Stepkasse. Tøff time, og passer alle som har trent litt ! Ca annenhver sang kjøres på step for kondisjon, og manualer/vekter/egen kroppsvekt brukes for styrke trening. Enkle trinn !

StepStyrke og Step

Kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner på stepkasser. StepStyrke kombineres med styrke annenhver sang med vekter/manualer/strikker eller egen kroppsvekt. Topp timer som passer alle !

Zumba

Zumba er en dansetime med masse rytmer og morsom musikk - og høy treningseffekt ! Timen kombinerer kondisjon, fleksibilitet og balanse.

Du trenger ikke kunne danse og det er ingen vanskelige trinn kombinasjoner som må læres for å bli med på denne timen. Det er en energigivende time der det handler om å ha det gøy. Treningseffekt er bedre kondisjon, balanse og styrke. Timen passer alle!

I Zumba jobber man sang for sang. Man trenger derfor ikke å huske lange koreografier. Dette gjør at alle kan være med å få god utbytte. Bruk sko som er litt glatte under men som likevel gir god støtte.

Godt voksen og Sterk med Fysio

Kondisjon og styrketrening for Godt voksen og andre som ønsker kondisjon/styrke og bevegelighetstrening med Fysioterapeut. Timen passer for alle  - trent eller utrent.

Minibands Strength

Fullkroppsprogram styrke, med effektive mini bands (strikker). Strikker er et fantastisk redskap for å styrke og aktivere musklene i hofte og rumpe og resten av kroppen. Jo bedre kontakt med musklene, jo mer effektiv vil øvelsen være og jo fortere vil du se resultater! Timen passer alle !

Mage-Rumpe-Lår

Mage Rumpe Lår:

Time med fokus på sete musklene, ben og mage. Rompa vår er dessverre den lateste muskelen vi har på kroppen, men en av de viktigste delene av kroppen å trene :)

Svak sete muskulatur kan føre til vonde knær, vond rygg, dårlig balanse og feil holdning.
Timen kan være varierende fra gang til gang og kan også inneholde kondisjon og styrke og stretching. Timen passer for alle.

Velkommen !

StyrkeSirkel

Styrke sirkel er sirkeltrening i sal, med forskjellige styrkeøvelser på tid, med noe kondisjon imellom :) Timen passer alle.

Funksjonell Fitness

Funksjonell trening kombinerer kondisjon, bevegelighet og styrke samtidig, og bidrar i større grad til å holde deg frisk og skadefri. Derfor blir treningsformen ofte omtalt som hensiktsmessig trening, hvor målet er å styrke samspillet mellom musklene i kroppen.

Hvem bør trene funksjonelt?

Dette er en skånsom trening som er viktig for menn og kvinner, i alle andre.

Funksjonelle treningsøvelser kan relateres til dagligdagse bevegelser, involverer flere ledd og krever aktiv bruk av kjernemuskulatur. Vi varierer mellom ulike styrkeøvelser, hvor vi blant annet benytter kettlebells, frivekter, ball og ol. som gode hjelpemidler.

BoxMix

Box Mix 25:

En time på kun 25 min. Det er en pulsstimulerende treningsøkt med mye trening av overkroppen. Enkel skyggeboksing kombineres med pulsstimulerende øvelser der du trener styrke, reaksjon og hurtighet med kun egen kropp som motstand. Treningen passer for alle og skal være en morsom måte å utføre treningen på. Velkommen til Box Mix.

Bevegelighet

Beveglighet 25 min:

En time på kun 25 min der uttøying og bevegelse står i fokus for denne avslappende treningsøkten Du kan enkelt tilpasse de harmoniske bevegelsene etter ditt eget nivå. Timen er som balsam for kroppen. Timen passer for alle, velkommen.

Styrke med egen kroppsvekt

Styrke med egen kroppsvekt 45:

Enkle styrkeøvelser som passer for alle, her bruker vi kun egen kroppsvekt som motstand hele timen.
instruktøren viser alltid alternativer og alle øvelsene kan modifiseres. Velkommen.

MageRumpeLår

Mage Rompe Lår 25:

En time på kun 25 min. Intensjonen ligger i navnet, dette er en time med fokus på akkurat dette: Mage, Rompe og lår.
Passer for alle da du selv velger motstanden du vil bruke.

Styrke 25 min

Styrke 25 min:

En time på kun 25 min. Enkel trening for de store musklene i kroppen. Du bruker din egen kropp som det viktigste verktøyet og du arbeider etter egen evne. Passer for alle

Dansefeber

Dansefeber:

En treningsøkt som gir deg masse glede og energi, målet er kun å bevege seg etter musikken og her får du muligheten til å leve ut og nyte danseglede på sitt aller beste. Hvorfor ikke bruke dansefeber som et ekstra krydder i treningsrutinen din? Velkommen.

PowerStep

Effektiv styrke- og kondisjonstime på Stepkasse. Tøff time, og passer alle som har trent litt ! Annenhver sang kjører på steppen for kondisjon, og manualer/vekter/egen kroppsvekt brukes for styrke trening. Enkle trinn !

Glute (rumpe/lår)

Glute 25 min:

Er en time på kun 25 min. Fokus ligger på rompe og lår, her jobber vi med den bortgjemte hoftemuskelen (Rompa) som alt for ofte blir glemt bort.
i hverdagen tar dessverre andre muskelgrupper over jobben for bakdelen vår og ulempen med en inaktiv bakdel er at hofte leddene, ryggmusklene og baksiden av lårene bære en stor del av belastningen. Det kan føre til ryggsmerter og vonde knær og føtter.
Dette kan enkelt gjøres noe med, så prøv deg på glute du også. Timen passer for de fleste. Har du ryggproblemer kan det være greit å gi beskjed til instruktøren før timen.

Pulstrening

Pulstrening 25 min:

Er en time på kun 25 min. Her trener vi kroppens viktigste muskel, HJERTET. Timen har varierende pulsøkende øvelser der vi jobber i intervaller med forskjellige lengder. Timen passer for alle og instruktøren modifiser trinnene til forskjellige nivåer. Velkommen.

StramOpp Intervall

Stram opp intervall 75:

Timen varer i 75 min. Tøff og effektiv intervalltime der vi kjører step og styrke om hverandre, her får vi brukt alle muskelgruppene i hele kroppen inkl den viktigste av dem alle, nemlig HJERTET. Instruktøren lover godt humør, smil og svetteperler i pannen. Passer for alle da du selv tilpasser nivå og pauser. Velkommen

SirkelStudio 30 min

Sirkeltrening på apparater i studio med instruktør. 45 sekunders intervaller og 3 runder. Her får man trent hele kroppen med kondisjon og styrke apparter. Du bestemmer selv motstanden på luftmotstands appartene. Apparaten har egen sone i studio. 

Sirkel appartene kan du benytte i hele åpningstiden også uten instruktør.

Sterk ungdom

Sterk ungdom 45 min:

For ungdom mellom 13-19 , Dette er en styrkesirkel med fokus på styrketrening og noen pulsøvelser. Timen blir holdt av en personlig trener og vårt mål er å lære opp ungdom til god teknikk og motivere til mestring og treningsglede. Velkommen

SOMA Move

SOMA MOVE er en helhetlig treningsform som er atletisk og sterk, men samtidig myk. Man jobber med kroppen som eneste verktøy og timen foregår barbent på yogamatte.

På timen går man gjennom en uavbrutt serie med bevegelsesmønstre, som utfordrer både bevegelighet, stabilitet, balanse og styrke. Flyt og kraft er sterke nøkkelord på timen, og fokuset er å arbeide med hele kroppen som en enhet. Bli med på en annerledes og rå treningsform, bli med på SOMA MOVE!

Yoga

Yoga 60 min

Dette er en time for deg som ønsker en myk og rolig yogaform, med fokus på styrkende og mykgjørende øvelser. Vi søker oppmerksomheten innover på bevisst bruk av pust gjennom hele timen. Vi stopper opp i en stilling for å få en ekstra god strekk, styrke eller en dypere kontakt og økt bevegelighet. Dette vil hjelpe deg å gi slipp på fysiske og mentale spenninger. Vi avslutter hver time med avspenning til inspirerende og beroligende musikk.Timen passer alle nivå, til deg som er ny og deg med noe erfaring med yoga.



Sykkel: Gruppetime beskrivelse

MorgenSykkel annenhver mandag og tirsdag

En time for alle som trives og motiveres av å trene sammen med andre i en gruppe. Leken og morsom time med variasjon i intensitet og musikk. En fantastisk start på dagen !

Sykkel 2 55 min

Passer for deg som er ny eller har trent før.

Kondisjonstime som får deg iform ! Her kan du gjerne benytte Pulsstyrt trening der du på storskjerm kan følge egen puls og bli inspirert.

PowerHour tirsdager kl 1900 er en inspirerende og tøff time med 15 min oppvarming, 7 pulstopper totalt. 2 min pause i mellom hver topp. Opp til 87% av makspuls på de tre første og opp til 93% på de fire siste.

Er du ny ? snakk med instruktør før timen for opplæring.

Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, og vask sykkel etter bruk. Løsne setet etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen ″Sikkerhet″.

Vi tilbyr watt test og maxpulstester.

 

Sykkel 75 min

Timen passer alle, men det er en fordel å ha trent litt før. En tøff kondisjonstime på 75 min,  torsdager kl 1900.

75 min timene varierer litt fra uke til uke, alt fra 4 til 9 drag. Lengden på dragene varierer fra 6 til 15 min, i hovedsak på terskel, noen ganger over terskel. Timene passer for alle!

 

Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, og vask sykkel etter bruk. Løsne setet etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen "Sikkerhet".

Cycling 50 min

Morsom og intens spinningstime på 50 min. Timen inneholder tunge tråkk, styrke med og uten strikker - alt dette på spinningsykkelen. Vi garanterer svettefest og en god treningsopplevelse !

Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, løsne setet etter bruk, og vask sykkel etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen "sikkerhet.

Sykkel Intervall 55 min

Sykkelintervall 55 min, rullering søndager kl 1100. En time med høy intensitet hvor intervallene er både stående og sittende. Perfekt for deg som liker litt ekstra fart og variasjon! Timen settes opp i rullering søndager, og vises da på online booking.

Her er det opp til instruktøren å legge opp ei variert løype der du får testet alt fra tempo-drag til saftige motbakker.

Når det er Sykkel intervall er som navnet sier intervallbasert. Vi benytter oss av dokumenterte treningsprinsipper som 4*4 intervaller og andre varianter innen den type høyintensitets trening.

Felles for timene er at det alltid er en oppvarmingsdel, en hoveddel og en nedtrappingsdel. Instruktøren hjelper deg med innstilling av sykkelen slik at den er tilpasset deg og gir deg den beste treningsopplevelsen.

 Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, og vask sykkel etter bruk. Løsne setet etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen ″Sikkerhet″.

Sykkel 2 60 min

Sykkel 2 tirsdager kl 1900


Sykkeltime hvor vi sykler til takt til fengende musikk og følger program på storskjerm.

Timen har 4 pulstopper på 10-12min hvor pulsen skal stige jevnt fra ca 75%- og helt opp til 90% av makspuls.

Vi kjører både styrketråkk, bakker og spurter så man øker kondisjon, blir mer utholdende og sterke og forbrenner masse i løpet av timen. For maks utbytte anbefales pulsbelte som man kan kjøpe i resepsjonen, men det fungerer fint uten også.

Sykkel 2 passer fint for deg som har trent litt fra før.


 
Spenst Fetsund
Gamle Fetvei 7
1900 Fetsund
Tlf. 63880110
E-post fetsund@spenst.no

Vi er ikke tilgjengelige på telefon.

Kontakt oss på Facebook, Messenger eller epost.


Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern