Gruppetime beskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

ikon sykkel


Sal/sykkel: Nivåer og farger:

Røde/Lilla timer:

Røde/Lilla timer:

Event timer, maraton sal eller sykkel, kurs osv - enkelte timer vil bli nærmere beskrevet i under gruppetimetyper.

Gule timer:

Sal gule timer:


Moderat kondisjon og/elller styrketrening.

Gule timer passer for folk flest!
Passer bra for deg som ikke har trent før og deg som er litt trent.
Gode kondisjons- og styrke timer som gir en herlig treningsopplevelse og treningsglede.
Husk det er 2 - to - timer avmeldingsfrist om du ikke kan møte til booket gruppetime !

Sykkel gule timer:

Passer for alle, også deg som ikke har trent før. Si i fra til instruktør om du er ny.

Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, og vask sykkel etter bruk. Løsne setet etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen ″Sikkerhet″.

Vi tilbyr watt test og maxpulstester.

Blå timer:

Sal blå timer :
Enkel og hard kondisjons og/eller styrketrening.
Disse timene passer også for deg som har trent litt fra før, men ikke vær redd for å teste om du er helt ny på senteret heller :)
. Husk det er 2 - to - timer avmeldingsfrist om du ikke kan møte til booket gruppetime !

Sykkel blå timer:

Intensitet og treningseffekt som får deg iform ! Timene passer de som har trent litt.

Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, og vask sykkel etter bruk. Løsne setet etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen ″Sikkerhet″.

Vi tilbyr watt test og maxpulstester.

Grønne timer:

Grønne timer: Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner.Grønn time passer for alle, en fordel om du har trent litt sal før.

Hvite timer:

Hvite timer:
Dette er trening for kropp og sjel. Oppvarming, styrke, bevegelighet,
avspenning, kroppskontroll og indre fokus. Timen er for alle ! Husk det
er 2 - to - timer avmeldingsfrist om du ikke kan møte til booket
gruppetime !



Sal: Gruppetime beskrivelse

Hiit 40 min

Hiit 40 min:

Er en intensiv og effektiv intervalltime med enkle øvelser for hele kroppen. HIIT er en treningsform som går ut på å kjøre X antall intervaller med en tidslengde alt fra 10 til 90 sekunder.

Korte intensive intervaller der du kan få enten utholdenhetsbaserte intervaller, styrkeintervaller eller en kombinasjon av disse. Vi starter med en kort oppvarming. Passer for deg som har trent noe tidligere. Velkommen !

Step 25 FortGjort

Kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner på stepkasser. StepStyrke kombineres med styrke annenhver sang med vekter/manualer/strikker eller egen kroppsvekt. Topp timer som passer alle !

Zumba

Zumba er en dansetime med masse rytmer og morsom musikk - og høy treningseffekt ! Timen kombinerer kondisjon, fleksibilitet og balanse.

Du trenger ikke kunne danse og det er ingen vanskelige trinn kombinasjoner som må læres for å bli med på denne timen. Det er en energigivende time der det handler om å ha det gøy. Treningseffekt er bedre kondisjon, balanse og styrke. Timen passer alle!

I Zumba jobber man sang for sang. Man trenger derfor ikke å huske lange koreografier. Dette gjør at alle kan være med å få god utbytte. Bruk sko som er litt glatte under men som likevel gir god støtte.

Godt voksen og Sterk med Fysio

Kondisjon og styrketrening for Godt voksen og andre som ønsker kondisjon/styrke og bevegelighetstrening med Fysioterapeut. Timen passer for alle  - trent eller utrent.

SirkelStudio 30 min

Sirkeltrening på apparater i studio med instruktør. 45 sekunders intervaller og 3 runder. Her får man trent hele kroppen med kondisjon og styrke apparter. Du bestemmer selv motstanden på luftmotstands appartene. Apparaten har egen sone i studio. 

Sirkel appartene kan du benytte i hele åpningstiden også uten instruktør.

Mage - Rumpe - Lår 25 eller 55 min

Mage Rumpe Lår:

Time med fokus på sete musklene, ben og mage. Rompa vår er dessverre den lateste muskelen vi har på kroppen, men en av de viktigste delene av kroppen å trene :)

Svak sete muskulatur kan føre til vonde knær, vond rygg, dårlig balanse og feil holdning.
Timen kan være varierende fra gang til gang og kan også inneholde kondisjon og styrke og stretching. Timen passer for alle.

Velkommen !

Kondis styrkesirkel

Kondis styrkesirkel er sirkeltrening i sal, med forskjellige styrkeøvelser på tid, med noe kondisjon imellom :) Timen passer alle.

Pulstrening 25 FortGjort

Pulstrening 25 min:

Er en time på kun 25 min. Her trener vi kroppens viktigste muskel, HJERTET. Timen har varierende pulsøkende øvelser der vi jobber i intervaller med forskjellige lengder. Timen passer for alle og instruktøren modifiser trinnene til forskjellige nivåer. Velkommen.

Mage - Rumpe - Lår

Mage Rompe Lår 25:

En time på kun 25 min. Intensjonen ligger i navnet, dette er en time med fokus på akkurat dette: Mage, Rompe og lår.
Passer for alle da du selv velger motstanden du vil bruke.

Høy Puls 25 FortGjort

Er timen der vi med enkle aerobicøvelser svetter oss gjennom 25 min
med fengende musikk, med mål om å opprettholde eller forbedre
kondisjonen. Timen inneholder enkel koreografi og passer for alle.

Dynamisk styrke og kjerne 45

Denne timen kombinerer styrke og kraft med smidighet og balanse. Vi
setter sammen øvelser der vi går fra stilling til stilling i en uavbrutt serie med bevegelser, som utfordrer både bevegelighet,
stabilitet, balanse og styrke. Flyt og kraft er sterke nøkkelord på timen. Underveis i timen skal vi jobbe spesielt med kjernemuskulaturen i pilatesinspirerte øvelser nede på matten.

Core og balanse 25 FortGjort

Øvelser satt sammen for å gi økt balanse og styrke kjernemuskulaturen. Med effektive og rolige øvelser kommer du til å øke din balanse, bolstabilitet og kroppskontroll. Passer for alle.

Tabata 25

Bli svett med intervalltrening. 20 sek arbeid og 10 sek pause En herlig blanding av øvelser for både muskler og pusten. 5 bolker på 4 minutter. Velkommen!

Styrke med stang 25 FortGjort

Øvelser for hele kroppen med skivestang. Timen varer i 25 minutter og passer for alle.

Multi - trening 25 FortGjort

Multitrening består av kondisjon- og styrkeøvelser der du hver gang
utfordrer deg selv basert på ditt eget nivå. En serie av enkle og effektive øvelser/ bevegelser blir gjentatt så mange ganger du rekker på et satt antall sekunder. Stor mestring og høyt energinivå. Velkommen

Afro 25 FortGjort

I dans Afro får du nyte store herlige bevegelser som er inspirert av afrikansk dans og musikk. Masse trening og en enorm treningsglede symboliserer dans Afro. Her finnes ingen rett eller feil. Nyt!

Dans Zamba 25 FortGjort

Dans til latimamerikanske rytmer. Musikken forflytter deg til varmere breddegrader og her er det er fritt fram å slippe løs hoftene. Dans Zamba er en treningsstund fylt med glede og energi.

Funksjonell trening 25 FortGjort

Vil du teste en gruppetime som har alt, da tester du funksjonell trening. Kondisjon, styrke, balanse og beveglighet som gir en funksjonell kropp så du kan fungere bedre i hverdagen. En gruppetime som gir deg komplett trening på 25 minutter.

Dagens økt - crosstraining

Funksjonell trening kombinerer kondisjon, bevegelighet og styrke samtidig, og bidrar i større grad til å holde deg frisk og skadefri. Derfor blir treningsformen ofte omtalt som hensiktsmessig trening, hvor målet er å styrke samspillet mellom musklene i kroppen.

Hvem bør trene funksjonelt?

Dette er en skånsom trening som er viktig for menn og kvinner, i alle andre.

Funksjonelle treningsøvelser kan relateres til dagligdagse bevegelser, involverer flere ledd og krever aktiv bruk av kjernemuskulatur. Vi varierer mellom ulike styrkeøvelser, hvor vi blant annet benytter kettlebells, frivekter, ball og ol. som gode hjelpemidler.

StramOpp Intervall

Stram opp intervall 60:

Morsom og effektiv intervalltime der vi kjører step og styrke om hverandre, her får vi brukt alle muskelgruppene i hele kroppen inkl den viktigste av dem alle, nemlig HJERTET. Instruktøren lover godt humør, smil og svetteperler i pannen. Passer for alle da du selv tilpasser nivå og pauser. Velkommen

Step it up

Step it up 55:

Effektiv styrke- og kondisjonstime på Stepkasse. Tøff time, og passer alle som har trent litt ! Ca annenhver sang kjøres på step for kondisjon, og manualer/vekter/egen kroppsvekt brukes for styrke trening. Enkle trinn !

R.O.P.E.S Bungee 45

Bungee trening gir styrke, balanse, bevegelighet, spenst, hurtighet og motivasjon. Ved bruk av lange doble strikker jobber dere parvis på hver deres side med ulike kondisjon og styrke oppgaver. Timen passer for deg som har trent litt i sal før. Effektiv funksjonell trening.

PRE TACOSTEP 60

Vi kommer til å kjøre denne timen som et event innimellom, det er en herlig step/styrke time med fult av energi før det er hjem til fredagstacoen. Velkommen

Avspenning 15 min

Avspenning 15:

En økt på 15 min der uttøying og bevegelse står i fokus for denne avslappende treningsøkten. Du kan enkelt tilpasse de harmoniske bevegelsene etter ditt eget nivå. Timen er som balsam for kroppen. Timen passer for alle, velkommen.

Yoga

Yoga 60 min

Dette er en time for deg som ønsker en myk og rolig yogaform, med fokus på styrkende og mykgjørende øvelser. Vi søker oppmerksomheten innover på bevisst bruk av pust gjennom hele timen. Vi stopper opp i en stilling for å få en ekstra god strekk, styrke eller en dypere kontakt og økt bevegelighet. Dette vil hjelpe deg å gi slipp på fysiske og mentale spenninger. Vi avslutter hver time med avspenning til inspirerende og beroligende musikk.Timen passer alle nivå, til deg som er ny og deg med noe erfaring med yoga.



Sykkel: Gruppetime beskrivelse

MorgenSykkel TIRSDAGER

En time for alle som trives og motiveres av å trene sammen med andre i en gruppe. Leken og morsom time med variasjon i intensitet og musikk. En fantastisk start på dagen ! Vær ferdig trent før naboen har stått opp - Vi ses kl 06:00

Sykkel 25 FortGjort

Alle kan sykle. I fort gjort sykkel arbeider du etter ditt eget tempo og du velger helt selv hvor mye motstand du vil ha på sykkelen. Du sykler til inspirerende musikk sammen med gruppen og instruktøren varierer treningen under hele timen for å gjøre timen så morsom og effektiv som mulig.

Sykkel 2 55 min

Passer for deg som er ny eller har trent før.

Kondisjonstime som får deg iform ! Her kan du gjerne benytte Pulsstyrt trening der du på storskjerm kan følge egen puls og bli inspirert.

PowerHour tirsdager kl 1900 er en inspirerende og tøff time med 15 min oppvarming, 7 pulstopper totalt. 2 min pause i mellom hver topp. Opp til 87% av makspuls på de tre første og opp til 93% på de fire siste.

Er du ny ? snakk med instruktør før timen for opplæring.

Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, og vask sykkel etter bruk. Løsne setet etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen ″Sikkerhet″.

Vi tilbyr watt test og maxpulstester.

 

Sykkel 75 min

Timen passer alle, men det er en fordel å ha trent litt før. En herlig kondisjonstime på 75 min,  torsdager kl 1900.

75 min timene varierer litt fra uke til uke, alt fra 4 til 9 drag. Lengden på dragene varierer fra 6 til 15 min, i hovedsak på terskel, noen ganger over terskel. Timene passer for alle!

 

Husk alltid å sikkerhetssjekke sykkel før bruk, bruk håndkle på styret, og vask sykkel etter bruk. Løsne setet etter bruk. Se vår hjemmeside under fanen "Sikkerhet".


 
Spenst Fetsund
Gamle Fetvei 7
1900 Fetsund
Tlf. 63880110
E-post fetsund@spenst.no

Vi er ikke tilgjengelige på telefon.

Kontakt oss på Facebook, Messenger eller epost.


Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern