Dersom AvtaleGiroen din er aktiv og du kan se at det ligger et trekk som ikke har gått gjennom, kan årsaken være et av følgende:

  • Du har satt for lav beløpsgrense på AvtaleGiroen. Gå inn på AvtaleGiroen i din nettbank og sjekk beløpsgrensen. Beløpsgrensen må være høyere enn beløpet som skal trekkes. Selv etter forfall er det mulig å heve beløpsgrensen og endre forfallsdato frem i tid for at trekket likevel skal gå gjennom. Påse at du også hever beløpsgrensen på selve avtalen, ikke bare det ene trekket som ligger til forfall. Dette kan du sjekke og endre inne på "Min Side"
  • Det er ikke dekning på kontoen.
  • Du har opprettet AvtaleGiroen for sent for at trekket denne måneden ble sendt. Avtalegiroen må være godkjent før den 01. for at trekket med forfallden 20. skal bli sendt ut til deg. Hvis dette er tilfellet må avdraget denne måneden betales manuelt. Du kan også betale denne i resepsjonen. 

Er du usikker på hvorfor trekket ikke har gått igjennom ved aktiv AvtaleGiro, ta kontakt med din bank.

Hvis du ikke mottar trekk på AvtaleGiroen, betyr dette at AvtaleGiroen ikke har blitt bekreftet til SPENST FETSUND, og vi anbefaler at du tar kontakt med oss  hvis du har mottatt faktura to måneder på rad etter å ha aktivert denne.