Her får du svar på spørsmål knyttet til avsluttning av medlemskap.
Ofte stilte spørsmål
Avslutt medlemskap
Oppsigelse eller frys ?
Undersøk våre fryskriterier før du sier opp medlemskapet. Er du gravid, har skade eller lignende er det mulig å fryse medlemskapet.
Ved oppsigelse mister du eventuelt oppsparte poeng i vårt bellønningsprogram, og du må starte på våre ordinære priser om du senere ønsker å melde deg inn igjen.
Ønsker du å avslutte medlemskapet, må vi ha skriftlig oppsigelse fra deg, sendt til vår epost:
fetsund@spenst.no
Husk fullt navn og telefonnummer på den som skal avslutte medlemskapet.
Det er viktig at vi mottar oppsigelse skriftlig, og oppsigelsen må du kunne dokumentere at er sendt til Spenst Fetsund sin epost: fetsund@spenst.no
Sluttdato / stoppdato på medlemskontrakten kan tidligst være ut oppsigelsestiden (eller 1 mnd oppsigelsestid). Har du bindingstid, kan medlemskapet først stoppes når denne utløper.
Du vil motta en bekreftelse på e-post/sms når utmelding er registrert. Mottar du ikke en bekreftelse innen 14 dager etter at din oppsigelse er levert oss skriftlig pr post eller epost, må du ta kontakt med SPENST FETSUND.
Vår epost adresse er: fetsund@spenst.no
Du står selv ansvarlig for at oppsigelsen er sendt til riktig adresse, og må kunne fremvise dette ved en evnt klage eller uenighet.
Oppsigelsestid
Oppsigelsestiden er en (1) måned.
Det betyr at medlemskapet vil vare ut påfølgende måned etter at oppsigelsen er sendt skriftlig til Spenst Fetsund på epost : fetsund@spenst.no
Sier du opp medlemskapet i januar (uavhengig av dato), vil medlemskapet minimum løpe ut februar.
Vær oppmerksom på at medlemskapet vil løpe minst ut bindingstiden, dersom du har bindingstid.
Angrerett
Du har rett til å angre medlemsavtalen ved å gi skriftlig beskjed til SPENST FETSUND sin epost adresse INNEN 14 dager etter inngåelse av medlemsavtalen.
OBS ! Angrerett gjelder kun om medlemskapet er inngått utenfor senteret, iht. angrerettloven.
Du benytter deg av angreretten ved å sende angrerett skjema du fikk tilsendt ved innmelding. Angrerettskjema ble sendt deg på epost, samtidig med medlemskontrakten.
Denne må fylles ut og sendes til oss pr post eller på e-post.
Vår epost adresse er : fetsund@spenst.no
Forskjellen mellom bindingstid og oppsigelsestid
BINDINGSTID
Bindingstid betyr at du må betale minimum 12 månedlige medlemsavgifter før medlemskapet kan sies opp dersom du har kjøpt medlemskap med 12 måneder binding. Dette er noe du avtaler når du inngår medlemskapet. Dersom du sier opp etter at bindingstiden har utløpt, vil det være en måned oppsigelsestid.
Har du valgt et medlemskap uten binding, vil det fremdeles være en oppsigelsestid på 1 måned.
OPPSIGELSESTID
Oppsigelsestiden betyr at medlemskapet vil vare ut påfølgende måned etter at oppsigelsen er gitt SKRIFTLIG til SPENST FETSUND til epost: fetsund@spenst.no
Sier du for eksempel opp i januar (uavhengig av dato), vil medlemskapet minimum løpe ut februar.
Re-aktivere fryst medlemskap før tiden
Så hyggelig at du ønsker å komme igang med treningen igjen !
For å re-aktivere et fryst medlemskap før tiden: send epost til: fetsund@spenst.no og be om at ditt medlemskap åpnes på datoen du ønsker.
Er du utmeldt og ønsker å melde deg inn igjen, så kjøper du nytt medlemskap på nettsiden vår under fanen: "Bli medlem".
Kan jeg si opp mitt medlemskap innenfor bindingstiden?
Det er kun under særskilte omstendigheter at bindingstiden kan brytes.
Binding kan brytes ved;
- Langvarig sykdom som kan dokumenteres
- Flytting til et sted mer enn 30 km unna SPENST FETSUND. Dette må dokumenteres med enten flyttemelding fra Posten, skjermbilde fra Altinn eller adresseendring i Folkeregisteret
- Soningsforhold som går ut over din bindingstid. Dokumentasjon kan sendes via fullmaktshaver.
- Utneldingbog relevant info må sendes skriftlig til vår epost: fetsund@spenst.no
Kan jeg slippe oppsigelsestiden?
Kun ved dokumentert sykdom kan oppsigelsestiden fjernes. Dokumentasjon kan for eksempel være et skriv fra legen eller annen behandler som sier at du ikke lenger er i stand til å benytte ditt medlemskap, og perioden må være lengre enn oppsigelsestiden.
Ved oppsigelse ved dokumentert sykdom vil medlemskapet stoppes med umiddelbar virkning, og beløp som eventuelt er forhåndsbetalt vil bli tilbakebetalt. Informasjon sendes til: fetsund@spenst.no
Jeg har sagt opp medlemskapet, men blir fortsatt fakturert?
DETTE KAN VÆRE ÅRSAKEN TIL AT DU FREMDELES BLIR FAKTURERT:
- Det er 1 måned oppsigelsestid på alle medlemskap og fakturaen gjelder denne måneden
- Du har fremdeles bindingstid. Hvis du fremdeles har bindingstid, vil du fortesette å betale for medlemsavgiften din inntil denne utløper.
- Du står som ansvarlig betaler for noen andre. Hvis du betaler for andre, vil du fortsette med dette så lenge betalingsavtalen gjelder eller inntil medlemskapet du betaler for sies opp.
- Medlemmer som betaler for sitt medlemskap på etterskudd vil motta faktura/trekk også i sin oppsigelsesmåned.
- Medlemmer som betaler på forskudd skal betale siste faktura måneden før medlemskapet avsluttes.
- Har du PT klipp på avbetaling vil denne løpe inntil hele nedbetalingsplanen er fullført
- Ditt medlemskap er ikke avsluttet. Registrer din oppsigelse eller kontakt oss. Husk å sjekke at du har riktig e-post registrert på Min Side.
- Oppsigelser må alltid være skriftlige og du må kunne dokumentere at du har sendt oss oppsigelse.
- Oppsigelse sendes skriftlig pr post, eller til vår epost : fetsund@spenst.no