Her får du svar på frys spørsmål.
Ofte stilte spørsmål
Hvilke frys regler gjelder?
Her er våre frys regler:
- Sykdom som er dokumentert ved legeattest og som medfører at man ikke kan trene.
- Svangerskap som medfører at man ikke kan eller ønsker å trene.
- Ut-stasjonering i jobb eller studie som er dokumentert.
- Frys kan ikke tilbakeføres. Frys av medlemskap må være fastsatt og godkjent før frysperioden starter, og dokumentasjon må følge fryssøknaden.
- Frys må søkes om, innen den første datoen i måneden før frys ønskes. Frys for Februar må søkes om før 1. Januar osv.
- Frys gjelder minst 1 måned og maksimum 12 måneder ved dokumentasjon.
- Frys uten dokumentasjon maks 2 av 12 mnd.
- Bindingstiden forskyves like mange måneder som medlemskapet fryses slik at medlemskapets varighet blir 12 betalende måneder.
- Betaling kan avvike fra frysperiode, men utgjør like mange måneder.
- Frys er ikke godkjent før man mottar bekreftelse fra Spenst Fetsund.
- Ved oppsigelse under frysperiode bortfaller ikke din oppsigelse måned/periode.
Kan jeg åpne mitt frys tidligere enn avtalt?
Det kan du!
Om du ønsker å åpne opp frys tidligere må du sende oss en epost. Det er også mulig å åpne frys i resepsjonen når du kommer innom for å trene, om du kommer i bemannet åpningstid.
Vær oppmerksom på at betalingen løper fra den dagen du åpner opp medlemskapet.
Jeg har søkt om frys, men ikke fått svar?
Vi mottar mange fryssøknader som fører til at behandlingstiden periodevis kan bli noe lengre. Vi tar uansett utgangspunkt i datoen henvendelsen er sendt for å legge inn frysperioden.
Dersom du har betalt en medlemsavgift for en periode vi senere legger inn frys for, vil du få denne kreditert. Ikke la være å betale en medlemsavgift før du har fått en bekreftelse fra oss om at fryseperioden er innvilget og da vil du motta purring. Overskytende betaling kommer deg automatisk til gode i det medlemskapet gjenåpnes.
Når åpnes mitt fryste medlemskap?
Du finner informasjon om når medlemskapet ditt åpnes igjen i bekreftelsen du fikk av oss på epost/sms.
Ønsker du å åpne medlemskapet ditt tidligere enn planlagt, kan vi avbryte frysperioden ved at du sender epost til: fetsund@spenst.no. Vær oppmerksom på at betalingen vil starte fra datoen medlemskapet åpnes igjen, og at neste faktura/AvtaleGiro-trekk kan være høyere enn vanlig.
Kan andre bruke mitt medlemskap istedet for å fryse det?
Ditt medlemskap er personlig og kan ikke benyttes av andre. Dersom du låner Membro app/mobilen din eller kortet ditt til andre - eller slipper inn andre ikke medlemmer - kan medlemskapet sperres og du vil motta et straffegebyr på kr 3.000,-. Så lenge medlemskapet ditt er fryst, kan ikke medlemskapet benyttes.
Kan jeg forlenge frysperioden på mitt medlemskap?
Ved behov for forlengelse av frysperioden, må ny skriftelig frysskjema med vedlagt dokumentasjon sendes oss innen utgangen av inneværende frysperiode.
Ettersom vi makulerer/sletter dokumentasjon som tidligere er sendt inn må ny dokumentasjon sendes. Maks frysperiode er 12 måneder.
Må jeg stoppe betalingen min i nettbanken ved frys?
Du skal ikke foreta deg noe i nettbanken ved frys av ditt medlemskap. Vi sender ikke ut medlemstrekk i fryst periode.